Lentiz SCOOL opleidingsschool

Docenten in opleiding leren van elkaar tijdens Transferdagen

Op 6 oktober vond de transferbijeenkomst plaats voor de niveau 2 docenten-in-opleiding en achtereenvolgens op 13 oktober de transferbijeenkomst voor niveau 3 en WO-studenten. Annemarie Verhaagen, schoolopleider van Lentiz | LIFE College had beide bijeenkomsten ontworpen met als onderwerp didactiek: het ontwerpen van de volmaakte les.

Leerzaam om met andere DIO's te sparren over bepaalde onderwerpen

De lesstof van deze (mid)dag werd gekoppeld aan het leermodel van Lentiz | LIFE College. Tijdens de bijeenkomst werd de leercontext van LIFE College toegelicht en werkten de docenten in opleiding in groepen met de werkvorm ”Experts”.

Over de expert groepsopdracht: ik heb veel geleerd van het gebruik van deze werkvorm. Allemaal handige tips!

We kregen in de evaluatie terug dat studenten deze werkvorm ook zeer bruikbaar vinden om toe te passen in hun eigen (toekomstige) lessen. Daarna werd door de instituutsopleiders de theorie gekoppeld aan de LERS (de te behalen leerresultaten door de studenten) en werd het portfolio verder toegelicht/verhelderd.