Schoolopleiders_Lentiz_SCOOLopleidingsschool

Officiële aftrap van het werkplekleren bij SCOOL

Op 13 september is de officiële aftrap van het werkplekleren bij SCOOL. Ruim 100 docenten in opleiding van zowel de Hogeschool Rotterdam, ICLON Leiden en TU Delft doen bij Lentiz praktijkervaring op in het veelzijdige beroep van docent. Sommigen hebben al een baan bij Lentiz, anderen zijn voltijds student.

In samenwerking met de schoolopleiders en werkplekbegeleiders van Lentiz zullen deze docenten in opleiding invulling geven aan het werkplekleren waarbij de ontwikkeling van de docenten in opleiding centraal staat, wat willen zij leren en wat kan het werkplekleren hen daarin bieden. SCOOL heeft als doel om hen op te leiden tot vakbekwame, toekomstgerichte docenten.

Dit jaar staat in het teken van groei, groei van onze docenten in opleiding, maar ook groei van SCOOL tot een erkende opleidingsschool.

SCOOL is een partnerschap van Hogeschool Rotterdam IvL, SEC TU Delft, ICLON Universiteit leiden en staat voor Samen Contextrijk Ontwerpend en Ondernemend Leren.