Schoolopleiders_Lentiz_SCOOLopleidingsschool

Transferbijeenkomst – een krachtige leeromgeving

Op maandag 11 maart hebben we met de opleidingsschool SCOOL een interessante transferbijeenkomst gehad met onze docenten in opleiding leerjaar 1. Het thema van deze dag was: een krachtige leeromgeving. Wat is nou eigenlijk een krachtige leeromgeving en hoe kun jij als docent een krachtige leeromgeving creëren?

Om inspiratie over dit onderwerp op te doen, mochten de docenten in opleiding meekijken en meedoen met de lessen in Naaldwijk bij Lentiz | Novilab, een unieke en inspirerende leeromgeving.

Ze kregen uitleg over het ontwerpen van modules en hoe Lentiz | Novilab vormgeeft aan het onderwijs. Uiteraard leer je het beste door de informatie die je ontvangt ook in de praktijk toe te passen, zo kregen de docenten in opleiding de taak om in groepjes zelf een module te ontwerpen, deze zullen worden beoordeeld door Novilab zelf.

Op de onderwijsbeurs van 3 juni op de Hogeschool Rotterdam zullen de docenten in opleiding hun gemaakte module presenteren. Ben jij ook nieuwsgierig geworden naar de ontwikkelde modules en en wil jij graag de ideeën van onze toekomstige docenten zien omtrent een krachtige leeromgeving, kom dan gerust kijken op de onderwijsbeurs van 3 juni, meer informatie op te vragen bij de schoolopleider!